اضطراب یک ناراحتی دردناک ذهنی است و از ویژگی های مهم آن ترس و ناراحتی است که راه فرار ندارد و اضطراب ناشی از این عوامل است .ولی تفاوتهای مشخصی با آن دارد. اضطراب معلول تخیل است.هدف این پژوهش بررسی علل اضطراب و نگرانی در دانش آموزان و ارائه راهکارهایی برای کنترل اضطراب در دانش آموزان است و نشان میدهد که به طور کلی انسان دوست ندارد رفتارش مورد آزمایش قرار گیرد به همین دلیل در موقعیت آزمودن(امتحان) دچار اضطراب میشود.ما در این پژوهش برای گرد آوری داده ها از روش مصاحبه استفاده کردیم و در این تحقیق پس از بررسی اضطراب و ارائه راهکارهایی برای کنترل اضطراب در دانش آموزان به این میپردازد که نقش والدین و معلمان در کاهش اضطراب دانش آموز موثر بوده است.جامعه آماری شامل:معلمان،مدیران و دانش آموزان است.